ARBITRI

dr.Toma
Posts: 55
Joined: Mon Jan 19, 2015 6:16 pm
Location: Braila
Rang: 3d

Re: ARBITRI

Postby dr.Toma » Tue Mar 15, 2016 5:13 pm

Un link util pt cei care vor sa priceapa mai bine cum sta treaba cu dublu Knock-Out:

http://www.printyourbrackets.com/8seededdouble.html

Dupa cum vedeti, nu este nevoie sa reinventam roata...


User avatar
Dan.A
Posts: 456
Joined: Mon Jan 19, 2015 12:58 pm
Location: Bucuresti
Rang: 3Kyu

Re: ARBITRI

Postby Dan.A » Wed Mar 16, 2016 1:25 pm

Nu , din pacacate nu am reusit dar cel mai probabil o sa-l folosim in weekend la concursul de club. Informatii despre el si posibile buguri dupa concurs.
"There are times when the only choices you have left are the bad ones."

User avatar
Dan.A
Posts: 456
Joined: Mon Jan 19, 2015 12:58 pm
Location: Bucuresti
Rang: 3Kyu

Re: ARBITRI

Postby Dan.A » Sun Mar 20, 2016 12:43 pm

Am folosit la concursul de club Rapid editia 2 tot programul MacMahon dar versiunea noua. Primul lucru nou pe care l-am observat este ca ai optiunea sa sortezi jucatorii , si chiar sa setezi bara de top si in functie de rating nu numai de rang.

Alt lucru dragut e ca poti seta direct din walllist cu click dreapta pe jucator cate runde joaca daca e inscris provizoriu sai final (ad e mai rapid).
Mici schimbari si in zona de parizari.

In mare , majoritatea schimbarilor sunt de interfata nu de algoritm (care cred ca a ramas acelas). Probleme nu am avut cu el , poate doar la setarea initiala a grupei de top nu am fost prea inspirat ( jucatori de kyu din afara grupei avand rezultate foarte bune in fata jucatorilor de nivel Dan).

O sa incerc sa-l mai folosesc.

P.S. Pe cand un Workshop de Arbitri. Cred ca e mult mai productiva o dezbatere fata in fata legata de arbitraj (noutati probleme solutii).
"There are times when the only choices you have left are the bad ones."

viorel.arsinoaia
Posts: 51
Joined: Tue Jan 20, 2015 8:19 pm
Rang: 2 dan

Re: ARBITRI

Postby viorel.arsinoaia » Sun Mar 20, 2016 10:32 pm

Am vazut ca ati folosit ca prim criteriu de departajare "ScoreX". Ce face asta?
Deocamdata am observat ca face un lucru foarte util la care inainte munceam manual: scade jumatatile de punct primite gratis (pentru neparticipare in runde) fara insa sa modifice si SOS-ul adversarilor. Excelent. Mai face si altceva?

Ar mai trebui setat in meniul Tournament > edit settings: "Allow ratings" si apoi "Build rank by rating" (lasat asa cu 1 dan la 2050 cum e by default) pentru a actualiza rangurile jucatorilor conform noilor ratinguri rezultate din concursurile precedente.

si, mai mult pentru estetica, setat "low bar" la 20 kyu (tot acolo unde se seteaza topgrup-ul, cu un rand mai jos) si atunci se incepe cu 20kyu de la 0 puncte si nu de la 15 asa cum se vede in multe tabele la EGD.

User avatar
Dan.A
Posts: 456
Joined: Mon Jan 19, 2015 12:58 pm
Location: Bucuresti
Rang: 3Kyu

Re: ARBITRI

Postby Dan.A » Mon Mar 21, 2016 11:36 am

ScoreX e un criteriu nou introdus. Initial am crezut ca asa se noteaza in program scorul (deoarece era la default) dar m-am inselat. Este scorul jucatorului fara rundele unde a lipsit (caz ca se da juma de punct sau un punct pentru lipsa). Pe langa criteriile clasice de departajare mi sunt inca 2 : SODOS si SORP (de asta n-am auzit pan acum, cica ar fi suma punctelor suplimentare caz ca dai puncte inafra celor de infrangere/castig).

Uite la asta cu ratingul nu m-am gandit o sa retin pentru data viitoare. O mica problema sunt jucatorii de nivel dan pe care tre sa-i anunt dinainte. In trecut am fost atentionat de cativa ca vor sa vada in Wall rangul real.:)

Treaba cu low bar la 20kyu o stiam dar cum incepe concursul uit de ea.
"There are times when the only choices you have left are the bad ones."

dr.Toma
Posts: 55
Joined: Mon Jan 19, 2015 6:16 pm
Location: Braila
Rang: 3d

Re: ARBITRI

Postby dr.Toma » Tue Mar 29, 2016 5:16 pm

Ieri am jucat o partida cu Codrin, in concursul nostru de club. Nu asta ar fi marea stire, noi facem concursuri de club de cand ne stim :-)
Problema a aparut atunci cand ceasul de concurs a inceput sa chitzaie aiurea, asa ca a venit Codrin cu ideea de a folosi o aplicatie pe telefon, pe care a gasit-o el. Este o aplicatie foarte simpatica si care permite o multime de setari realmente utile si, ceea ce mi s-a parut mai important, functioneaza f bine. Mai mult, este FREE in Magazin Play si merge pe orice telefon cu Android. Se numeste Chess Clock si nu va speriati de numele lui, pt ca stie si de Byo Yomi, stie si de Fischer Time si multe altele. Incercati si voi, sper sa fiti la fel de multumiti ca si mine...

Chiar ma bate gandul ca la viitorul concurs sa ne punem telefoanele la incercare si sa le utilizam pe post de ceasuri, mai ales ca nu consuma multe resurse din tel. Mai ales daca nu sunt destule ceasuri serioase sau daca astea sunt ciudatenii greu de setat, ideea mi se pare OK. Daca aveti probleme cu aplicatia asta, va rog sa-mi spuneti si mie, ca eu am utilizat-o numai o ora, cat am jucat partida cu Codrin...

Acum, poate ca postarea asta ar fi mai bine sa ajunga la capitolul de softuri pt GO? Nu stiu, las asta la aprecierea lui Iulian Lungu...

User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 400
Joined: Sat Jan 17, 2015 6:30 pm
Rang: 1d

Re: ARBITRI

Postby Admin » Wed Mar 30, 2016 1:28 pm

Multumim pentru informatie. O sa pun un link in sectiunea de software insa nu sunt sigur care e aplicatia ca gasesc mai multe cu acelasi nume. Cea pe care am gasit-o eu care spune mot-a-mot de byo-yomi este doar asta:

https://play.google.com/store/apps/deta ... .gameclock

Altele cu acelasi nume:
https://play.google.com/store/search?q=Chess%20Clock
https://play.google.com/store/apps/deta ... chessclock
https://play.google.com/store/apps/deta ... lockdeluxe
Iulian Lungu

dr.Toma
Posts: 55
Joined: Mon Jan 19, 2015 6:16 pm
Location: Braila
Rang: 3d

Re: ARBITRI

Postby dr.Toma » Thu Mar 31, 2016 4:05 pm

Da, este exact link-ul pe care l-ai pus. Sunt curios cum functioneaza si la ceilalti...

User avatar
Dan.A
Posts: 456
Joined: Mon Jan 19, 2015 12:58 pm
Location: Bucuresti
Rang: 3Kyu

Re: ARBITRI

Postby Dan.A » Wed Jul 05, 2017 7:27 pm

Am inteles (sper sa nu ma inshel) ca la mare s-a tinut un curs/test pentru arbitri care sa finalizat cu o atestare.

Intrebare: Pe cand acest gen de activitate si in alte parti, pentru cei care nu au reusit sa ajunga la mare si ar fi interesati ?
"There are times when the only choices you have left are the bad ones."

dr.Toma
Posts: 55
Joined: Mon Jan 19, 2015 6:16 pm
Location: Braila
Rang: 3d

Re: ARBITRI

Postby dr.Toma » Tue Jul 25, 2017 7:18 pm

Nu te inseli, asa a fost. Am facut o testare pt cei prezenti acolo (inclusiv eu, pe cuvant...) si am reusit sa mai pun la punct cat de cat unele probleme.

Cu ceilalti... ramane sa vedem cum facem. As vrea sa ajungem pentru toti la un nivel cat mai bun si cu o serie de cerinte minimale care sa asigure un grad de uniformizare "in sus" a calitatii. Propun sa discutam si aici pe forum cat mai multe din probleme astfel incat sa mai economisim cat se poate din timp si alte resurse.

Acum pun aici pentru toti cei interesati ceea ce am dat pt testarea de la mare. Puteti vedea, nu este ceva imposibil...

1. Sarcinile arbitrului la un concurs de GO
- Inregistrarea preliminara (nume si prenume, rang, oras/club, DATA NASTERII- tabel EXCEL)
- verifica plata taxelor pt jucatorul respectiv si pt clubul la care este afiliat
- verifica respectarea conditiilor de concurs (sala, mese, jocuri, ceasuri, timp de joc, asigurarea linistii in sala, decenta si punctualitatea jucatorilor)
- introduce jucatorii in programul de parizare dupa confirmarea inregistrarii acestora (ar fi bine ca aceasta sa fie cu cel putin jumatate de ora inaintea inceperii concursului)
- asigura desfasurarea concursului
- trimite rezultatele concursului si tabelul cu inregistrarea preliminara (tabelul EXCEL) la COMISIA DE ARBITRI pt validare si raportare la EGD

2. Algoritmul de stabilire a rundelor pt un turneu round-robin de 8 jucatori. Asa a fost cazul cu concursul pt finala campionatului national si va atrag atentia ca NU merge sa-i pui sa joace la nimereala, care cu cine ppoate, pt ca spre sfarsit vor ramane 3-4 jucatori care deja au jucat intre ei si nu mai au cu cine sa joace in rundele finale pt ca jucatorii ceilalti sunt ocupati cu alte partide.
Ca sa nu fiu rau, uitati algoritmul, cu pasii separati:
15 18 17 16 13 14 12
26 25 28 27 24 23 34
37 36 35 38 57 58 56
48 47 46 45 68 67 78
Pentru a arata mai frumos si pentru a nu avea "finala" in runda a 2-a sau a 3-a, ordinea rundelor ar fi mai bine sa fie asa (daca jucatorii sunt in ordinea valorii):
18 17 16 15 14 13 12
25 28 27 26 23 24 34
36 35 38 37 58 57 56
47 46 45 48 67 68 78

3. Reconstituirea unui concurs de 15-20 jucatori. Asta presupune inscrierea lor, verificarea rangurilor, stabilirea punctajelor de start si apoi introducerea rezultatelor astfel incat tabelul final sa coincida cu cel luat ca model. Se tine cont si de timpul cat direaza asta si de dificultatile aparute.

Pt arbitrii care au fost la mare, acest punct a fost asimilat cu ajutorul pe care mi l-au dat pt arbitrarea concursurilor care s-au jucat acolo (deci au scapat usor :-))

Cei care au trecut deocamdata testul sunt:
1. Toma Iulian (da, nu radeti, am insistat sa fiu si eu "ascultat")
2. Ilie Sebastian (care este abilitat sa trimita si el concursuri la EGD)
3. Groza Dan (cu un plus pt organizare)
4. Ghetu George
5. Chirila George
6. Pitrop Neculai

Evident, astept si pe ceilalti, cat de curand.


Return to “Activitatea FRGo”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron