ARBITRI

User avatar
Dan.A
Posts: 456
Joined: Mon Jan 19, 2015 12:58 pm
Location: Bucuresti
Rang: 3Kyu

Re: ARBITRI

Postby Dan.A » Fri Jun 01, 2018 12:59 pm

Intrebare scurta de arbitraj:

De specificat este ca se joaca in sistem japonez unde, daca pui piese in teritoriu propriu (fara sa fie urmat de o mutare a adversarului) pierzi puncte.

A aparut intr-o partida de club o pozitie pe tabla intr-un colt unde ambii jucatori considerau ca nu e necesar sa se mai mute. Aceasta pozitie nu este una care apare deobicei in regulamente cum ar fi "patru peste colt"

- Unul din jucatori considera ca grupul e mort, iar celalalt considera ca grupul e viu (seki) si evident ca o mutare in plus ar fi inutila.

* Solutia la problema: Daca jucatorul "A" muta grupul este mort iar daca jucatorul "B" muta apare un ko pentru Seki. Evident rezultatul partidei depinde de acest grup.

Partida fiind amicala s-a rezolvat simplu, jucatorul "A" facand o mutare (fara indicatii din afara). Dar au intrebat cum se solutioneaza aceasta situatie in caz ca apare in concurs unde conteaza cine castiga. Cum prevede regulamntul ?

Intrebarea este cum actioneaza arbitrul in aceasta situatie ?

Daca nu intervine, oamenii se vor certa in continuare. Iar daca intervine avantajeaza pe unul sau pe celalalt indicand solutia.

"There are times when the only choices you have left are the bad ones."

User avatar
MihaiL
Posts: 281
Joined: Mon Jan 19, 2015 12:24 pm
Rang: 2d

Re: ARBITRI

Postby MihaiL » Fri Jun 01, 2018 9:37 pm

Dan.A wrote:Intrebarea este cum actioneaza arbitrul in aceasta situatie ?

Daca nu intervine, oamenii se vor certa in continuare. Iar daca intervine avantajeaza pe unul sau pe celalalt indicand solutia.


In regulamentul japonez din cate stiu, la sfarsitul partidei trebuie inchise ko-urile de catre cel care poate sa o faca.
Ajuta ?
Oricum ar fi trebuit sa postezi pozitia, pentru ca asa "pe nevazute" e greu de apreciat.

jim
Posts: 7
Joined: Mon Jan 19, 2015 1:22 pm
Rang:

Re: ARBITRI

Postby jim » Tue Jul 03, 2018 8:12 pm

Salut,

Eu gandesc asa rezolvarea in regulamentul japonez, dar mai intai sa luam un caz mai simplu....ce se intampla daca unul din jucatori considera niste piese vii ale adversarului la sfarsitul partidei ca fiind moarte? Aici normal este chemat arbitrul si ia decizia corecta in cauza, indiferent ca jucatorul celalalt nu pricepe....

In cazul tau, e ca si cum partida nu s-a terminat....poti numara o partida in care jucatorii nu si-au inchis teritoriile? Cu siguranta nu, chiar daca unul dintre jucatori are avantaj pe tabla la momentul respectiv; arbitrul chemat sa solutioneze in prima faza le spune celor doi jucatori ca partida nu s-a terminat si sa continue sa joace, daca nici unul dintre ei nu doreste sa faca vreo mutare , arbitrul nu poate desemna un castigator in partida respectiva, nu acorda 0.5 pct, cu siguranta situatia este acoperita de regulament, iar intr-un concurs unde nu este timp a se rejuca partida cu siguranta se va considera partida pierduta sau nejucata, dar sigur asta este specificat in regulament.


Return to “Activitatea FRGo”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron